Direktlänk till inlägg 13 maj 2008

Nu e de dags.

Av Pia - 13 maj 2008 08:09

Idag äntligen så sker det. Jag ska kapa peruken. Mitt hår kommer ryka. HAr verkligen längtat till denna dag ska ni veta. Jag har otroligt tjockt hår så det ska bli så skönt så. JAg ska inte klippa kort men med tanke på allt hår jag har så kommer det bli en hel del som ryker. Brukar bli som en hel ryamatta under stolen och efter jag har varit där så har de samlat upp lika mycket hår som under en hel dag:))

Thindra fick ju gå ut häromdagen och hon älskar det men sen blir hon så sur. Hon är småtaskig mot Tudor och inte alls lika gullig som innan. Hon behöver ju inte vara avis på honom då han inte får gå ut. Som tur är så tar han allt med ro och de leker ju tafatt som vanligt. fick torka spyor igår med tre ggr. Thindra hade gjort några högar men det var hår i två av dem och hon börjar ju fälla nu så det är nog inte så underligt.

Jag hoppas Tudor blivit av med all mask denna gång och ja har inte märt ngt. Hans päls har blivit mycket blankare och det stinker inte lika mycket när han e på skithuset längre så det är ju ett gott tecken. 

 
 
Filifjonkan

Filifjonkan

13 maj 2008 09:51

Godförmiddag. å så du skall klippa dig ja det är skönt till sommaren man har ju som en skinnmössa på skallen annars och den värmer men det behövdes idag så kall morgon so det varit har bara +7 grader ännu. Ruggigt. jaha Tindra har varit ute så roligt då spelar hon Alla för Tudor tydligen...tänk så lustiga de är.Jaja hoppas du slipper torka spyor mer så ha en bra dag och hoppas du blir nöjd med din klippning

http://filifjonkan-se

 
Ingen bild

pia puma

13 maj 2008 13:54

Åh så skönt det är. Jag har inte en enda gång varit missnöjd med min frisör, hon e verkligen toppen. Visst var det kallt. Min termometer pep inatt för frostvarning. Mellan -3 upp till 3 grader piper den och det gick under 3 grader varmt inatt. Luften är kall verkligen men nu har min vintermössa skalats bort i alla fall. Så nu kan sommaren komma på allvar.

 
Filifjonkan på onsdagen

Filifjonkan på onsdagen

14 maj 2008 11:10

Godmiddag på dig. Hur gick det med klippningen? Blev du nöjd eller "häckar du i garderobens mörker"? Fnissar,,näe å jag tror nog att du blev jättefin. Skönt att bli av med pälsmössan.

http://filifjonkan-se

 
Filifjonkan ler

Filifjonkan ler

15 maj 2008 15:00

Åh hej...så fin du blev i håret bra frissa du har...:) skönt är det ialla fall att vara klippt, Kände dina lakristroll igen dig då? har de märkt in dig nu i sitt revir så de är säkra på att det är rätt Puma som kommit hem.Vet du Titti är så rolig för om jag köper en ny matta eller så så pinkar hon in den direkt efter hon har luktat på den MEN,,om jag sätter mig på mattan och skaver mig riktigt mot den eller torkar mina armar eller så med den så sniffar hon och då får den vara så den är redan in märkt då enl henne,,fnissar,,vet inte kanske alla katter så? Möjligt? Hur gör dina?...

http://filifjonkan-se

 
Ingen bild

pia puma

16 maj 2008 05:47

Ja de pinkade inte in mig i alla fall *fniss* Inte mattorna heller men luktar det gör de minsann. Mitt hår luktade jätteintressant. Tror nog att de gillade det. Nu möts de heller inte av svintohåret på morgonen och Thindra slipper ha en massa svinto i ansiktet när hon ligger och gosar med mig. Det är mycket lätthanterligare nu och blev en nyans mörkare samtidigt då det slitna försvann. Har ganska långt ändå men de kapade en dm i alla fall och sen klippte i etapper plus dessa kanalklippningar som är så oerhört skönt för hårbotten.

 
Filifjonkan

Filifjonkan

16 maj 2008 18:46

hahha svintohår säger du...ja då är hon väl glad att slippa det.Du med antar jag . 1 dm är en bra bit men så skönt att bli av med pälsmössan. Så de pinkade inte in dig vad bra du duger som du är då...skrattar..räknas till reviret gör du då. Gott betyg...Ha det så bra i helgen och så hoppas i på lite sol och aningens varmare tack.

http://filifjonkan-se

 
Filifjonkan kikar in

Filifjonkan kikar in

18 maj 2008 13:13

Hej Piapuma! Vad gör du idag då? Har själv precis fått på en duk och satt i syrenerna i en vas på farstubron de doftar så gott,, har du några syrener åtkomliga i trakterna eller,,,

http://filifjonkan-se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

20 maj 2008 09:43

Godförmiddag...hoppas allt är lugnt. Jag jagar myror inne idag rackarns Titti hon skall dit oh peta med tassen och det gör man inte ostraffat i en myrstack de far ju på henne i pälsen ideligen så springer hon in och lägger sig och ruskar sig och tvättar sej fnyser och piper och jag får jaga myror,!Blä...ha det så bra idag

http://filifjonkan-se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

21 maj 2008 10:15

Godförmiddag Ja klart du får en om den får barn sannerligen den är så bra går lite saktare än på bilden men kryper in under stolar och soffor skriker på hjälp om det fastnat nåt som inte skall i och skriker om den är full och så där Den är bra men rätt dyr. lite över 3500 men det är det värt

http://filifjonkan-se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

22 maj 2008 10:25

Piapuma...godförmiddag. Var är du vad gör om dagarna ser dig inte. Du har väl inte fått samma förkylning bara som härjar Helga har åkt på den med,Hoppas dina lakristroll är så där gossiga som bara dom kan var,

http://filifjonkan-se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - 3 augusti 2009 15:38

ett tips för er scrapbooksugna. Inkido har ett blogcandy till utlottningen så passa på att kika in. Sista chansen är den 5 aug så det är inte lång tid kvar nu;)...

Av Pia - 18 juli 2009 20:41

Här är kortet som jag tidigare inte ville visa. Kortet är på Tudor och gavs till veronica som var med och hjälpte till så Tudor och hans familj kom in. Hon och hennes kille ställde upp att ha Tudor lite extra så att transporten kunde lösas till mig. ...

Av Pia - 18 juli 2009 11:50

Ja det har varit så otroligt varmt den senaste tiden och det är inte bara vi som lider. Även mina katter far illa och speciellt Thindra i värmen. Hon har kräkts de dagar när det varit som värst och då är de ju innekatter. Jag jobbar ju förmiddagar oc...

Av Pia - 28 juni 2009 17:25

Jag har nu fixat bilderna på de färgade stämplarna som jag gjorde igår och här har ni resultatet. Jag är helt såld på dessa då det får en lite akvarelleffekt på bidlerna. Jag som alltid älskat akvarell men som inte själv kunnat måla med det. Det är e...

Hej

Av Pia - 27 juni 2009 22:36

Jag vet, jag har varit urusel på att skriva men hoppas jag kan komma igång lite igen. Åtminstone att uppdatera;) Jag har fått en anställning nu så nu jobbar jag inte som vikarie längre samtidigt så tar ju mitt arbete tid med katterna. Men lite pyssel...

Ovido - Quiz & Flashcards