Alla inlägg under maj 2007

Av Pia - 28 maj 2007 19:41

Idag har det varit en lugn dag, vädret har varit grått men upehåll. Ingen telefon ringde imorse så det blev inget jobbande, får se hur det blir imorgon. Ska iof iväg till ett annats ställe under dagen men annars får vi se hur det går. Onsdag morgon ska jag däremot jobba sen e jag ledig torsdag-fredag för jag ska åka på en minisemester till Rügen i helgen vilket jag ser fram emot.

Idag passade jag på att bättra på solbrännan lite o att det ska vara så avslappnande att sola förstår jag inte. Annars är det ganska lugnt. Imorgon ska vi även ta o göra slutfinischen i de rummen vi målade i kansliet. Tavlor som jag fixat iordning av lagbilder o gamla artiklar ska upp, min stora skylt ska upp o spotlight m.m Det kommer att bli kanon när allt e klart. I Juni sen ska vi ta det allra sista o de e kontoret som ser förj........igt ut rent ut sagt så det behöver en uppfräschning.

Thindra ar inte skrivit på ett tag o hon får se när hon får tid. När jag åker iväg ska hon vara hos "mormor" under tiden så hon har inte tillgång till datorn då men vi kommer båda berätta vad vi gjort;) Hon hälsar så gott så länge.

 

Av Pia - 25 maj 2007 15:45

Äntligen är det fredag o lönen har kommit:) Var o handlade min mors mors dag present o lämnade den igår så hon har redan fått den. Vi ska fira henne i helgen o det kan bli svårt för henne att forssla hem dem då vi ska vara hos min bror o hon har cykel. Jag ansåg att hon behövde nya stolar till balkongen för de hon har börjar bli s slitna nu o rasar nästan sönder. Jag köpte två 5-positions stolar o det blev väl runt 370 kr för dem. Dynor fick hon förra året o det brukar ju vara de som e dyrast egentligen.

Annars är det totalt underbart väder o så gick jag lade mig ett par timmar för att sova när jag kom hem men jag var så himla trött. Igår skulle jag se den nya brittiska deckaren men kom till första reklamen o tänkte att jag kunde blunda mig igenom den, visst, vaknade när den var slut igen :( Så igår somnade jag halv tio men jag hade jobbat o varit borta i över 12 h.

Men i helgen är det bara mors dag firande o nästa helg åker jag på en minisemester, äntligen:)

Hoppas ni får en underbar helg med fint väder så jag bjuder er alla på en mysig båttripp på "Wika" ;)


Kram kram på er.

Av Pia - 21 maj 2007 20:31

Då frågan kommit upp var jag tagit dess kort så visar jag en bild över campingen. Den är alltså norra europas största o har ca 1000 campinplatser o runt 160 stugor + rum, lägenheter o vandrarhem. Holmarna ligger nere til höger på bilden o man ser nästan endast den första ön på bilden.

 

Av Pia - 21 maj 2007 16:17

Den här reklamen går på tv:n just nu o är i mina ögon en av de bästa de gjort. Säger bara de, vilken lycka.

Av Pia - 21 maj 2007 08:19

Idag är det istället gråtrist väder ute så vi får se om solen orkar fram o visa sig.

Men pga vissa önskemål så visar jag ytterligare ett par bilder från gårdagen o den underbara promenad jag tog på de älskade "Korpaholmarna"

Det här är taget på den första holmen o på bilden skymtar man den andra bron till ö #2

Det här är taget uppe på berget på den andra ön och man ser vägen in mot Gamlebyviken.

Av Pia - 20 maj 2007 11:51

Är det verkligen sommarnalkning nu? Jag var ute o gick på vår fina camping o där stod husvagn efter husvagn uppradade och nästan utanför varje husvagn stod solstolar uppallade o de låg i shorts o bikini i det underbar vädret. Visst det var jättevarmt o en lätt o ljummen bris drog in från vattnet med.

Jag måste erkänna att jag e lite stolt över att bo alldeles i närheten av denna natur för jag har bara ca 500 m till allt detta.

Visst är det underbart. Sammanlagt gisk jag över fyra gångbroar på dessa holmar men det finns fler.

På sommaren är dessa holmar bland de populäraste för soldyrkarna. De kommer tidigt för att hitta sin lilla skyddade plats.

Av Pia - 19 maj 2007 08:37

Japp så var det ja på mn ledig dag men det gör inget för jag e på toppenhumör haha. Solen skiner, fåglarna kvittrar o ljuv musik ljuder ur högtalarna o jag e jättepigg. (sitter ju o dricker mitt morgonkaffe).

Jagv et inte när jage hemma igen men det märker vi så då kommer jag tillbaka till er men så länge, ha en helt underbar lördag alla bloggvänner.

Kram på er.

 


Av Pia - 18 maj 2007 17:09

Äntligen är det fredag o man får sovmorgon igen. Nästa vecka år jag dock uppbokad tors-fre men man vet ju inte om telefonen ringer halv sex på morgonen;( Imorgon ska jag inte vara ledig heller precis även om jag får sova i varje fall. Jag ska nämligen hjälpa till med en flyttstädning eller rättare sagt jag ska göra den själv då de andra inte kan av olika orsaker. Men det gör inte så mycket, jag drar med mig musik o godis så klarar jag mig en bra stund;)

På söndag hoppas jag på fint väder så kanske man kan ta sig en tur med kameran, tänk om man orkade ge sig ut tidigt på morgonen med, men det vet i 17 även om jag vaknar tidigt så e de ju inte säkert man orkar dra på sig kläderna ut inte. jag har suttit o gjort lite mer LO:s men kan tyvärr inte visa den just nu då korten inte e mina precis. Ägaren till det har inte sett det så vi får se om jag visar den här sen.


Jag får önska er en trevlig helg så länge.

 

Ovido - Quiz & Flashcards