Alla inlägg under oktober 2008

Av Pia - 15 oktober 2008 19:21

Ja nu har jag äntligen putsat mina fönster, vilket var mer än nödvändigt. Passade även på att byta gardiner i vardagsrummet. sen har jag suttit och pysslat lite grann här hemma under dagen.

 

Av Pia - 11 oktober 2008 19:12

Inom kort så kommer vi att ha ett litet antal med kks almanackor i shopen kks-salutorget så håll utkik. Pengarna går som vanligt till de hemlösa katterna och nytt för iår är att man tagit med kattnamn så de får sin egen namnsdag.


Av Pia - 11 oktober 2008 16:55

Jag har inte mått så riktigt bra nu i en vecka men hoppas att det är över nu. Allt började med att jag frös som en galning. sen kom halsont och när halsontet började ge med sig kom huvudvärken. Med huvudvärken kom migränen och sen kom magkatarren. Ja ni hör ju själva.

Igår började jag i alla fall ta medicinen för magn och ska nu äta den i ett par veckor ca. Det känns ju ok idag även om det inte är helt bra. Av förkylningen är det endast täppt i näsan som jag har besvär av tack o lov.

Men om vi ska tala om annat så är det så att jag, Thindra och Tudor ska å hem en kattunge till som stödhem. Den lille kommer från Sturkö utanför Karlskrona och är hemlös. Förhoppnngsvis så hoppar den lille in i buren ikväll. Hos oss ska den lära sig att lita på människor och allt sen när den är flyttfärdig så ska vi leta efter ett perfekt hem.

Som det ser ut så är den lille svart hm vilket inte passar in hos mina lakritstroll *fniss* inte ett dugg. Hur Thindra reagerar får vi se men jag tror Tudor kommer gilla det. Jag har köpt kompostgaller som jag ska ha sen när mina katter och den lilla ska få hälsa på varann. Men innan det ska den få bo sig trygg inne på toaletten. man vet ju inte om den drar hemm ngn sjukdom fast de andra som fångats in varit ok och denna lilla kommer kollas innan den kommer hit.

Så n är det bara vänta och se vad som händer. När den väl är inne så får vi se när den lille kan komma till mig i så fall kommr ni allt få se kort på den. 

Av Pia - 5 oktober 2008 10:26

Ja det är ett riktigt blåsväder ute nu men vi här på östkuste har nog klarat och bättre än på västkusten i alla fall. Hörde att de hade över 30 ms på sina håll där.

Här hemma är det ganska lungt förutom att jag har lite ont i hivudet (ögonen) och sen en förkylning på g. Var uppe kl 4 imorse och tog mig lite honungsmjölk vilket lindrade lite. Sen ett par panodil med.

Idag ska jag iväg och se min brorson spela ishockeymatch hemma så det ska bli kul. Har inte varit på en match sen han spelade i minsta ligan och det är nog ett par tre år sedan i alla fall. Nu i somras var han ju på hockeyläger uppe i dalarna så han har ju utvecklats men sen är han ju ett sportfreak.

Visar en bild som jag tog igår på Tudor när han ligger platt och tittar ut genom de skitiga fönstren. Det är nackdelen med att bo bredvid en riktig trafikerad väg:( 

Skapa flashcards