Alla inlägg under mars 2008

Av Pia - 30 mars 2008 14:26

Idag var Thindra och jag ute en liten stund. Ville inte vara ute för lnge för Tudor var ju ensam inne och han har aldrig varit hemma sjlv innan. Han är ju ingen ensamkatt heller precis så när vi kom in igen så satt han och väntade så snällt inanför dörren.

Thindra gillar ju att gå ut men det är ju lite läbbigt. Mycket skrämmande ljud och allt men det är så spännande. Alla dofter och saker man kan undersöka och så de största klösmöblarna man kan tänka sig. ;)


Av Pia - 29 mars 2008 20:51

Idag har jag tagit det lugnt för det mesta. Min faster är nere från Dalarna och hälsar på min pappa med flera så jag var med dem och handla idag. Är ju inte så ofta jag får träffa släkten däruppe så man får passa på när man kan.

annars idag så har jag skrivit ut lite extra KKS skyltar som jag har hr hemma och kan skicka iväg när det behövs. Kan ju vara bra att ha ett litet reservlager. Men eftersom det är lördag och mina katter ska få festmåltid så vill jag ju inte vara sämre själv så idag bjuder jag på våfflor;)

Smaklig måltid:)) 

Av Pia - 28 mars 2008 09:05

jag i framtiden mer och mer kommer ta över skylttillverkningen inom KKS som det ser ut nu så skänte jag bort mina 10 kattägarkort  som jag hade hemma och inte använde. KKS har ju egna så de är ju dem jag kommer fixa i så fall. Mina 10 kort togs över av en tjej som samlar in pengar till sina hemlösa jourkatter. Hon vägrar ta emot pengar men vil gärna att man köper något av henne istället på tradera. Bl.a smycken. Så nu har hon även 10 st kattägarkort som hon auktionerar ut på tradera och får hon in grundpriset för dessa så inbringar de 200 kr men givetvis hoppas vi på mer:)


Men så visade det sig att en annan uppmärksammat att jag hade orginalen kvar på datorn och att det fanns även s.k djurägarkort så hon undrade om hon kunde få köpa några till en smådjrsutställning som då ska ingå i priserna:)) Visst så där inbringade jag 200 kr som senare ska gå till hemlösa katter;) Visst är det kul, kanske man sälja fler senare och få in ännu mer pengar till katterna. På senaste tiden har det ju tagit riktig fart och pengar har kommit in, vilket kan behövas än mer när KKS djurshop tillfälligt ligger offline. 

Av Pia - 27 mars 2008 11:09

jag precis kommit hem från ett kort pass på jobbet. Det var inte meningen att jag skulle jobba men kl sex ringde de och frågade om jag kunde komma då en var hemma och var sjuk. Så 15 minuter senare stämplade jag in på jobbet. Kan tillägga att det tar ca 10 minuter till jobbet på cykel;) Inte illa pinkat minsann.

Ute är det underbart väder men lite småkyligt i skuggan. Knallblå himmel och strålande solsken. 

På jobbet håller de på att byta ut en jättestor röntgenapparat så de har varit tvugna att öppna upp ett stor håll i ägge för att få in den i huset. Röntgen ligger på tredje våningen där ed så det var en bit upp. Det ligger strax ovanför där jag jobbar så nu innan jag slutade fick vi se den gamla röntgenapparaten (magnetkamera) lyftas ut med en jättestor kranbil och jösses så intresant det var minsann. Hos oss var vi tre st som var nyfikna men på andra sidan gården stod läkarsekreterare och läkare i fönstren och var lika nyfikna de om inte värre. För en läkare hade tagit upp en systemkamer men ett rejält objektiv och fotograferade hela processen.Ha ha, det var lite komiskt.

Av Pia - 26 mars 2008 20:14

ett önskemål från filifjonkan så kommer här en riktig närbil på min lille plutt Tudor. Här har du något att pussa på fjonkan.

Av Pia - 25 mars 2008 05:22

Ja idag är det ju den 25 mars och det är en stor dag idag. Här hemma har vi födelsedag och det är nämligen så att min lilla hjälpreda fyller hela två år minsann.

Av Pia - 21 mars 2008 10:02

finns med på aftonbladets hemsida under mitt klipp. När vi va inne idag så tillhörde klippet redaktionens favoriter och hade setts 1840 ggr. Gå gärna in och betygsätt klätterapan.

Av Pia - 16 mars 2008 17:02

har det varit melodifestivalsfinal, skidor och så har jag suttit och knåpat på kattleksakerna. Har lagt ut auktioner till förmån för 4 hemlösa katter i Kalmar som för tillfället bor i en kall, skitig källare hos en snäll gammal tant på 86 år. Hon har haft dem där nu så länge och kontaktade KKS om hjälp med dem och nu börjar det hända saker. Men pengar till kastrering, vaccinering och id-märkning har saknats givetvis så jag ville göra något, men även stödhem är det brist på. Har haft tre auktioner ute och fått in 520 kr till dem. Överlycklig.

KKS shop ligger för tillfället nere då de söker någon att ta över den så här hemma sitter jag på ett lager kan man säga ifall ngn vill köpa eller till flera auktioner. Så jag har haft en del att göra i helgen. Ni kan ju jämföra högens storlek med Tudor som var alldeles lyrisk bland alla leksaker och han snodde en av dem med. Sen kom Thindra och snodde en innan jag fick i alla i påsarna.

Ovido - Quiz & Flashcards