Direktlänk till inlägg 15 juli 2007

Det

Av Pia - 15 juli 2007 17:50

har varit ganska lugnt för mig i helgen även om det varit fullt ös i staden då visfestivalen anordnades för 42:a året i rad. Har faktiskt inte varit nere en enda gång ;) men jag väntar tills staden invadras av tusentals hojåkare om ett par veckor istället. Älskar den helgen och jag går på moln av det bluddrande ljudet av alla glidare. Ni kan tänka er hur jag hade det när jag jobbade under de dagarna på campingen o det var hojar överallt. Hade gåshud dygnet runt i tre dagar:))

Där jag bor nu åker alla förbi med som ska till o från campingen så jag har en underbar utsikt. Förra året räknade jag till över hundra hojar på väg till campingen under en timme bara sen orkade jag inte räkna mer och det är bara de som bor på campingen.

I anslutning till själva mc-dagarna så finns det en camping ute vid slottet där allt är och det finns några tusen där med. Hoppas jag kan ta en tur ut o titta på allt, snygga custom cyklar o alla underbara människor som kommer. Något jag inte kan missa är ju kortegen genom stan, det är nästan som att man får tårar i ögonen. Hoppas jag kan ta med kameran o få några bra kort i alla fall.

Nästa helg anordnas boat meet här i stan o den öppnas nästan med Hasselörodden som är en tradition. Det är en samling människor som ror från en ö (Hasselö) vilket är en bra bit så de får börja flera timmar innan.

De ror i gamla träekor o har typiska kläder från den tiden, allt ska vara som det var förr när de rodde in för att sälja o köpa vid marknaden om jag inte minns fel. Runt 11.30-12.00 den 18:e ska de vara nere i hamnen i stan beroende på hur vädret är.

Tyvärr hinner jga nog inte sluta jobba men ska försöka för att åka ner med kameran i alla fall.

 
 
Anette

Anette

15 juli 2007 19:10

Jag förstår dig fullkomligt, Pia. Här i stan går Mälaren runt en gång om året. Och jag vet inte hur många motorcyklar det är. Har man tur och får se när de åker förbi så stannar man bara och njuter. Med ett stort leende i ansiktet. Tänk om man kunde få vara med någongång.
Anette

http://anette.bloggagratis.se

 
Millis

Millis

16 juli 2007 13:02

Jag kan tänka mig att du ser fram emot alla motorcyklarna!
Kramis

http://millis.bloggagratis.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

20 juli 2007 16:38

Aha så det är till Västervik de skall de långa karavanerna av glidare,,man hör dem på långt håll som ett muller bara och ställer man f sig på farstubron och tittar på dem när de kommer så morsar de så fint ..förstår din gåshud därvidlag..:) Det vore en höjdare att få glida med på en egen om man bara vore några år mindre kanske...

http://filifjonkan-se

 
Ingen bild

Pia Puma

20 juli 2007 18:58

Man blir aldrig för gammal fjonkan;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - 3 augusti 2009 15:38

ett tips för er scrapbooksugna. Inkido har ett blogcandy till utlottningen så passa på att kika in. Sista chansen är den 5 aug så det är inte lång tid kvar nu;)...

Av Pia - 18 juli 2009 20:41

Här är kortet som jag tidigare inte ville visa. Kortet är på Tudor och gavs till veronica som var med och hjälpte till så Tudor och hans familj kom in. Hon och hennes kille ställde upp att ha Tudor lite extra så att transporten kunde lösas till mig. ...

Av Pia - 18 juli 2009 11:50

Ja det har varit så otroligt varmt den senaste tiden och det är inte bara vi som lider. Även mina katter far illa och speciellt Thindra i värmen. Hon har kräkts de dagar när det varit som värst och då är de ju innekatter. Jag jobbar ju förmiddagar oc...

Av Pia - 28 juni 2009 17:25

Jag har nu fixat bilderna på de färgade stämplarna som jag gjorde igår och här har ni resultatet. Jag är helt såld på dessa då det får en lite akvarelleffekt på bidlerna. Jag som alltid älskat akvarell men som inte själv kunnat måla med det. Det är e...

Hej

Av Pia - 27 juni 2009 22:36

Jag vet, jag har varit urusel på att skriva men hoppas jag kan komma igång lite igen. Åtminstone att uppdatera;) Jag har fått en anställning nu så nu jobbar jag inte som vikarie längre samtidigt så tar ju mitt arbete tid med katterna. Men lite pyssel...

Ovido - Quiz & Flashcards